Bellan

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Bellan - 19 augusti 2010 23:19

Tja igen! Sorry att jag inte har skrivit under dagen, har varit lite upptagen med kompisar och så. På morgonen så hade jag bajjstråkit, precis som jag brukar ha på mornarna. Speciellt nu för tiden, okej de senaste dagarna  Ebba är på seglarläger, Vendela hänger med Nanne, Filippa är i spanien, Viktor är på landet, Addie svarar inte på mobilen och det gör inte Tuffe heller! Imorrn ska jag ringa Nammi, hon sa för någon vecka sedan att hon ville göra något med mig någon dag, och hon är ju så snäll och go så att jag knappast kan vänta!   Emilia är också snäll och go, Miranda också, dom får jag ringa i helgen! Oj, det fanns några stycken som jag kunde ringa... Jag hade inte tänkt igenom alternativen så noga, jag tänkte mest på de som bor närmast Åhh, jag saknar mina vänner så otroligt mycket... På Måndag börjar skolan, fast jag ska till tandläkarn då så jag kanske kommer vid elva, haha  Julia, våran nya elev, kommer säkert att bli kompis med alla andra så när jag kommer senare så kommer alla att dissa mig... Nä, så blir det nog inte. I våran klass så står alla varandra väldigt nära, och jag kan nog mosa in mig någonstans om alla dissar mig  Åhh jag saknar verkligen alla! I princip så saknar jag inte självaste skolan, eller lite, faktiskt. Igår gjorde jag nog inte det, jag var inte riktigt redo att lämna hela sommarlovet bakom mig... Men nu är jag det. Fast jag kommer antagligen att träffa Vendela och Ebba mindre, de går ju inte i min skola. Och på sommarlovet så har ju ingen av oss några speciella aktiviteter som vi brukar ha efter skolan i vanliga fall, så vi hänger med varandra rätt mycket. När skolan börjar så måste jag på simhopp, piano, hemspråk och gitarr. Puh att jag har slutat på draman, annars skulle det blir lite mycket med alla läxor också... Fast jag gillar verkligen att spela teater, det är så himla roligt! Men musik är mer min grej, och jag kan inte direkt ge upp på pianot eftersom att jag har spelat det i sex år? Och gitarren vill jag lära mig mer på, jag är precis nybörjare och jag måste lära mig några sånger i alla fall innan jag slutar. Simhopp är något av det roligaste jag vet! Fast ingen karriär på det, nej. Bara för skojs skull typ, inte som musiken som jag verkligen tar på allvar. I skolan har vi också musik, förra året var det fem gånger i veckan, typ en timme varje gång. Det här året tror jag att det blir fler musiklektioner, fast kanske kortare. I fyran hade vi sex stycken lite kortare, det är kul med många musiklektioner!  I alla fall, tillbaks till dagen... Efter den bajstråkiga morgonen så stack jag och mamma till en outlet! Vi åkte dit med en annan familj. Kerstin (mamman) och de tre barnen Axel, Klara och Olivia var där. Ingen av oss är i samma ålder, men vi har kul ändå. Fast om min brorsa skulle ha varit med så skulle han ha varit lika gammal som Olivia. Jag är två år yngre än dem, fem år äldre än Klara och fyra år äldre än Axel. På outleten hittade jag ingenting, fast jag och mamma hittade fyra tröjor som skulle passa bra på Zach! Fast han gillade dem inte visade det sig, hehe, han är rätt noga med vad han har på sig. Efter outleten handlade vi picknik och sen stack vi till en strand som var i närheten. Det var rätt kul faktiskt! Jag, Klara och Axel körde en lek i vattnet som hette Max och Tiger. Jag pallar inte förklara leken just nu, kan göra det i ett annat inlägg sen. Olivia och mammorna stannade på stranden för att sola, det skulle nog ha varit en bra idé för mig också, jag är likblek...  Men, men, jag hade kul! Sen stack vi hem till dem och jag var barnvakt åt Axel och Klara för ett par timmar. När vi kom hem var jag med Vendela och Ebba, hehhe, vi såg ett par snygga killar ;) Jag kände två av dem, och de är två år äldre och fjortisar, inge schysta tyvärr... Fast jag ska ju hålla mitt löfte ändå, slippa killar tills jag börjar sjuan  Haha, lite konstigt löfte, men jag har varit värsta playern den senaste tiden (alltså ungefär tre år), och jag hatar det! Jag är tolv år och har varit player sedan jag var nio? Man borde inte bli ihop med någon förren man är typ fjorton, jag är konstig. Blöh, ibland hatar jag mig själv, fast bara lite. Jag har ett till löfte, jag ska inte vara inne på facebook eller msn för två veckor! Alltså kommer jag inte vara inne på bloggen lika mycket, för jag har bestämt mig för att bli lite mer social. Hoppas att det går bra  Jaja, nu ska jag avsluta detta inlägg och återgå till min familj. Hejdå, ha det gött!


//Bellan

Jag

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010
>>>

Senaste inläggen

Antal besökare

besöksräknare

Papa roach

Ovido - Quiz & Flashcards